Lublin LubCamp #4 relacja część pierwsza – Artur Małek czyli „jak żyć, a nie być na Facebooku”

Lublin LubCamp #4 relacja część pierwsza – Artur Małek czyli „jak żyć, a nie być na Facebooku”

Wydarzenie zapowiadało się ciekawie. Jak to bywa z ludźmi internetu zaczęło się od siedzenia nafejsie.pl. Artur Małek opowiadał

jak żyć, a nie być na Facebooku

Zwrócił uwagę na ważne aspekty dotyczące komunikacji firm na Facebooku. Poniżej kilka wniosków z przedstawionej prezentacji:

  • Czy rzeczywiście firma X potrzebuje strony na Facebooku. Jeśli powiesz „tak” to dbaj o profil. Jeśli ma być pozostawiony samemu sobie to usuń go możliwie jak najszybciej.
  • Jeśli prowadzisz profil marki X nie wrzucaj tylko kotów, ale też nie skupiaj się tylko i wyłącznie na produktach danej marki bo czy ktoś będzie chciał dać lajka, skomentować czy udostępnić nową promocję na lek przeciw biegunce lub podzielić się nowym „sposobem na walkę z potem”
  • Skup się na treści powiązanej z marką, ale niech to nie będą tylko i wyłącznie kolejne produkty z Twojego sklepu czy wpisy z Twojego bloga. Wpisy mają promować Twój sklep, blog a nie być tylko i wyłącznie tablicą reklamową
  • Słuchaj swoich fanów i rozmawiaj z nimi, aby poznać ich jak najlepiej – każdy z nas chce rozumieć markę, którą lubi. Mów językiem swoich fanów
  • Rozmawiaj i angażuj, ale uważaj, co mówisz. Monitoruj na bieżąco nastroje dotyczące marki.
  • Nie prowokuj i uważaj przy zadawaniu pytań otwartych. Przykładem tego może być firma Samsung. Rób wszystko, aby nie znaleźć się na jednej z takich list
  • Za późno… pożar już jest!? Nie chowaj się. Wyjdź do rozwścieczonego tłumu i działaj.
  • Daj znać fanom, że dzieje się źle i wiesz o tym
  • Gaś pożar u źródła
  • Nie bój się powiedzieć przepraszam
  • Przygotuj się, aby przetrwać kryzys. Przemyśl, jakie pytania już padły a jakie jeszcze się pojawią, aby móc na nie szybko odpowiedzieć
  • Nie wdawaj się w dyskusję na wszystkich frontach. Staraj się skierować wszystkich zainteresowanych w jedno miejsce, w którym będziesz prowadził dyskusję
  • Każdy pożar kiedyś zgaśnie, ale jego ślad pozostanie na zawsze. Wyciągnij z tego wnioski i podejmij działania, aby jego skutki były jak najmniejsze

Ciekawa prezentacja na temat kryzysów w Social Media znaleziona w sieci

Kto widział prezentację Artura i jak się Wam podobała? Moim zdaniem był to dobry wstęp, ale warto by było zgłebić temat np. na jednym z kolejnych LubCampów 🙂