Płatności BLIKIEM w biletomatach kolejowych

Płatności BLIKIEM w biletomatach kolejowych

Od pewnego czasu możemy już płacić BLIKIEM za bilety kolejowe w automatach biletowych w 22 miastach na terenie całego kraju. Wszystko dzięki współpracy między Polskim Standardem Płatności a firmą Avista, należącą do grupy Scheidt&Bachmann, światowego lidera w dziedzinie automatyki miejskiej.   

W wybranych automatach Scheidt&Bachmann do sprzedaży biletów kolejowych można już płacić BLIKIEM w wielu miastach Polski (m.in. w Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Szczecinie, Opolu i Poznaniu). Jak kupić bilet i zapłacić BLIKIEM?

Wystarczy, że posiadamy aplikację mobilną banku – uczestnika systemu BLIK (dziś są to Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Inteligo, Getin Noble Bank, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Bankowe). W biletomacie wybieramy opcję płatności BLIK i generujemy jednorazowy, sześciocyfrowy kod w aplikacji mobilnej banku. Wpisujemy kod BLIK na ekranie automatu i całą transakcję potwierdzamy w aplikacji na telefonie, co gwarantuje nam pełne bezpieczeństwo transakcji.

Współpraca z Scheidt&Bachmann to naturalny kierunek rozwoju systemu BLIK w segmencie urządzeń samoobsługowych. Użytkownicy BLIKA doceniają jego bezpieczeństwo i powszechność, co jest w szczególności istotne w przestrzeni publicznej – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Jestem przekonany, że wprowadzenie nowego sposobu wnoszenia opłat w automatach spotka się z pozytywnym odbiorem pasażerów – mówi Sebastian Borowski, wiceprezes Avista Sp. z o.o., operatora i dostawcy automatów.

Pełna lista automatów, w których można zapłacić BLIKIEM znajduje się na www.automatykolejowe.pl

Obecnie BLIK jest już dostępny w ponad 7 milionach aplikacji bankowych. Od momentu, gdy system został uruchomiony (luty 2015 r.) dokonano nim kilkanaście milionów transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 180 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych obsługiwanych przez eService, First Data
i PayTel oraz niemal we wszystkich polskich sklepach internetowych (także błyskawiczną metodą „jednego kliknięcia”) za pośrednictwem działających w Polsce agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: Blue Media, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayU, czy First Data. BLIK to także wygodna i bezpieczna wypłata gotówki z większości, czyli około 15 tysięcy bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków – uczestników systemu) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu
w usłudze P2P (w tej chwili jest to możliwe w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).

Więcej informacji na temat systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności –http://www.polskistandardplatnosci.pl.