Nie mogę wysłać MMS – Android

Kiedy nie można wysyłać lub odbierać wiadomości multimedialnych, lub MMS, na smartfonie z systemem Android, problem może być wynikiem albo problemów z siecią lub problem z oprogramowaniem telefonu. W zależności od przyczyny problemów z MMS-ami, możesz skończyć na całkowitym wymazaniu danych z telefonu.

Połączenie sieciowe

Sprawdź połączenie sieciowe telefonu z systemem Android, jeśli nie możesz wysyłać lub odbierać wiadomości MMS. Do korzystania z funkcji MMS wymagane jest aktywne połączenie danych komórkowych. Otwórz Ustawienia telefonu i stuknij w “Ustawienia sieci i sieci bezprzewodowej”. Stuknij opcję “Sieci komórkowe”, aby sprawdzić, czy jest włączona. Jeśli nie, włącz ją i spróbuj wysłać wiadomość MMS. Jeśli znajdujesz się poza siecią swojego operatora, włącz roaming danych, aby móc korzystać z funkcji MMS, chociaż funkcje MMS mogą nie działać prawidłowo do czasu powrotu do sieci operatora.

Plan danych

Jeśli telefon z systemem Android jest nowo aktywowany, sprawdź, czy plan usług obejmuje plan transmisji danych. Większość operatorów wymaga, aby użytkownicy telefonów z systemem Android mieli plan transmisji danych dla smartfonów zawarty w ich usłudze. W zależności od operatora, możesz albo sprawdzić swój plan online poprzez stronę internetową operatora lub dzwoniąc do działu obsługi klienta. Jeśli dane nie są uwzględnione, poproś dostawcę o dodanie ich do planu. Większość operatorów natychmiast aktywuje zasięg danych, abyś mógł korzystać z usługi MMS.

Miękkie resetowanie

Miękki reset usuwa wiele problemów w telefonach z systemem Android. Jeśli problemy z MMS-ami nadal występują, wykonaj miękki reset telefonu. Miękki reset lub wyciągnięcie baterii, nie ma negatywnego wpływu na telefon. Może natomiast zapewnić telefonowi impuls, którego potrzebuje do prawidłowego działania. Wyciągnij baterię z telefonu i pozostaw ją na 45 sekund. Wymień baterię i włącz telefon. Wyślij wiadomość testową, aby ustalić, czy problem został rozwiązany.

Twardy reset

Opcją ostatniej szansy na rozwiązanie problemów z MMS-ami w telefonie z Androidem jest twardy reset. Twardy reset usuwa dane z telefonu i resetuje jego ustawienia. Przed wykonaniem twardego resetu należy wykonać kopię zapasową plików telefonu. Otwórz ustawienia telefonu i dotknij “Prywatność”. Stuknij “Factory Data Reset” i postępuj zgodnie z monitami, aby zakończyć twardy reset. Po ponownym uruchomieniu systemu Android, trzeba będzie przejść przez proces konfiguracji telefonu ponownie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.