Nie mogę wysłać MMS – Android

Kiedy nie można wysyłać lub odbierać wiadomości multimedialnych, lub MMS, na smartfonie z systemem Android, problem może być wynikiem albo problemów z siecią lub problem z oprogramowaniem telefonu. W zależności od przyczyny problemów z MMS-ami, możesz skończyć na całkowitym wymazaniu danych z telefonu.

Połączenie sieciowe

Sprawdź połączenie sieciowe telefonu z systemem Android, jeśli nie możesz wysyłać lub odbierać wiadomości MMS. Do korzystania z funkcji MMS wymagane jest aktywne połączenie danych komórkowych. Otwórz Ustawienia telefonu i stuknij w “Ustawienia sieci i sieci bezprzewodowej”. Stuknij opcję “Sieci komórkowe”, aby sprawdzić, czy jest włączona. Jeśli nie, włącz ją i spróbuj wysłać wiadomość MMS. Jeśli znajdujesz się poza siecią swojego operatora, włącz roaming danych, aby móc korzystać z funkcji MMS, chociaż funkcje MMS mogą nie działać prawidłowo do czasu powrotu do sieci operatora.

Plan danych

Jeśli telefon z systemem Android jest nowo aktywowany, sprawdź, czy plan usług obejmuje plan transmisji danych. Większość operatorów wymaga, aby użytkownicy telefonów z systemem Android mieli plan transmisji danych dla smartfonów zawarty w ich usłudze. W zależności od operatora, możesz albo sprawdzić swój plan online poprzez stronę internetową operatora lub dzwoniąc do działu obsługi klienta. Jeśli dane nie są uwzględnione, poproś dostawcę o dodanie ich do planu. Większość operatorów natychmiast aktywuje zasięg danych, abyś mógł korzystać z usługi MMS.

Miękkie resetowanie

Miękki reset usuwa wiele problemów w telefonach z systemem Android. Jeśli problemy z MMS-ami nadal występują, wykonaj miękki reset telefonu. Miękki reset lub wyciągnięcie baterii, nie ma negatywnego wpływu na telefon. Może natomiast zapewnić telefonowi impuls, którego potrzebuje do prawidłowego działania. Wyciągnij baterię z telefonu i pozostaw ją na 45 sekund. Wymień baterię i włącz telefon. Wyślij wiadomość testową, aby ustalić, czy problem został rozwiązany.

Twardy reset

Opcją ostatniej szansy na rozwiązanie problemów z MMS-ami w telefonie z Androidem jest twardy reset. Twardy reset usuwa dane z telefonu i resetuje jego ustawienia. Przed wykonaniem twardego resetu należy wykonać kopię zapasową plików telefonu. Otwórz ustawienia telefonu i dotknij “Prywatność”. Stuknij “Factory Data Reset” i postępuj zgodnie z monitami, aby zakończyć twardy reset. Po ponownym uruchomieniu systemu Android, trzeba będzie przejść przez proces konfiguracji telefonu ponownie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *