Strona internetowa – absolutny must have?
Strona internetowa to w dzisiejszych czasach coś zupełnie normalnego. Niemniej jednak wciąż mogą pojawiać się pewne wątpliwości. Dobrym przykładem jest strona zakładu pogrzebowego – czy zakład pogrzebowy powinien mieć stronę internetową?Bardzo prawdopodobne, że jest to temat, w przypadku którego pojawiają się różne opinie. Trzeba jednak przyznać, że opinie to jedno, a realia to drugie (i co najważniejsze, obowiązujące realia są tym, na czym się skupiamy).
Oczywiście bardzo ważne jest też podejście do stworzenia strony. Strona musi spełniać odpowiednie standardy.
O czym powinno się pamiętać podczas tworzenia strony internetowej?
Zacznijmy może oddanych kontaktowych, wszak skupiamy się na stronie zakładu pogrzebowego. Pogrzeb to zawsze emocje i co za tym idzie, dane kontaktowe powinny znajdować się w widocznym miejscu.
Ktoś może powiedzieć, że dane kontaktowe zawsze powinny znajdować się w widocznym miejscu. To niewątpliwie prawda. Najkrócej mówiąc, chodzi o podkreślenie emocji, z jakimi związany jest pogrzeb.
Odnosząc się do innych informacji, na pewno trzeba pamiętać o prostym menu nawigacyjnym. Niektórzy mogą powiedzieć, że nie brakuje nowoczesnych i zarazem kreatywnych sposobów poruszania się po stronie. Takie sposoby nie sprawdzą się jednak w przypadku zakładu pogrzebowego. Strona zakładu pogrzebowego powinna mieć proste menu.
W ogóle strona powinna nawiązywać do uczuć (rzecz jasna tyczy się to również szaty graficznej).
Ponad trzeba pamiętać o krótkim czasie ładowania strony. Ludzie nie lubią czekać i co by nie mówić, bezproblemowe ładowanie się strony to standard (a wiadomo, co się dzieje, gdy standardy nie są spełniane).
Skoro już mowa o krótkim czasie ładowania strony, warto odnieść się do responsywności. Jeśli nie wiesz, o co chodzi, musisz zapamiętać, że responsywna strona dostosowuje swój wygląd do urządzenia mobilnego.
Na koniec unikalny opis, czyli tekst, który znajdzie się na stronie. Unikalny opis to istotna część wizerunku.
Nawiązując do szczegółów, nie chodzi tylko o błędy ortograficzne, stylistyczne czy merytoryczne. Ważne jest też zrozumienie, wszak język branżowy może sprawiać pewne problemy.
Strona internetowa jest potrzebna!
Wydaje się, że możliwy jest tylko jeden wniosek – strona internetowa na pewno się przyda. To niezbędny element strategii marketingowej.
Dokładnie rzecz ujmując, chodzi o zbudowanie wizerunku i przekonanie do siebie klientów. Klienci powinni wychodzić z założenia, wedle którego udało się znaleźć odpowiedni zakład.
Jeżeli zależy Ci na jakimś przykładzie, zwróć uwagę na to, jak wygląda strona firmy Memorial. Strona tej firmy jest świetnym przykładem tego, o czym była mowa. Potencjalni zainteresowani mogą liczyć na wszystko to, co niezbędne.
Szczególnie warto skupić się na przeczytaniu opisu. Po przeczytaniu opisu można odnieść wrażenie, że udało się znaleźć najlepszą możliwą firmę. Klienci mogą przeczytać o zrozumieniu, wsparciu i zapewnionym profesjonalizmie. Krótko mówiąc – Memorial informuje, że klienci mogą być pewni wszystkiego, co najważniejsze.